Haul – ColourPop!

Jag kan inte vara den enda som har superintensiva shoppingperioder ibland? Nu har jag haft en sån period i cirka två månader (med ett avbrott på typ en vecka…). Men det är det som är så kul när man sparat ett tag, och sen får man dessutom födelsedagspengar på det! När jag har lite extra att lägga ner på smink brukar jag göra lite större beställningar från utlandet till exempel, så jag har pengar till eventuell dyr frakt och moms. Så för ungefär tre veckor sedan la jag en beställning hos ColourPop, och nu är den här! Liten överblick på det jag beställde – sminkning och recension kommer.

colourpophaul-1

Här är alla produkterna! Mamma beställde även två läppstift men dom är inte med här, för att de är hennes (duh). Både skuggorna och lippie stix:en har jag testat förut, men deras flytande läppstift som är relativt nya är det första gången jag använder.

colourpophaul-12colourpophaul-14 colourpophaul-5

Dessa lippie stix, traditionella läppstift alltså, är ur ColorPops höstkollektion, ColourPop Throws It Back, som är 90-tals inspirerad. Som sen nittiotalist minns jag väl inte så mycket från den eran, men jag ser ju vart inspirationen kommer ifrån – grunge, bruna läppar, pojkband och Vänner. Dessa är båda i den matta formulan, som är krämigt matta, och lite bekvämare än matt-matta. Ni vet. Grunge (V) är en plommonbrun nyans. Oh Snap (V) är en lite rosig beige nude. Kostar 5 USD styck, ca 42kr.

colourpophaul-2 colourpophaul-3 colourpophaul-4

Nu till ”the star of the package” – Ultra Matte Lips! Dessa är flytande läppstift som man ser hos fler och fler märken, förpackad som ett läppglans men har en helt matt finish efter att de torkat. Det finns bättre och sämre nyanser bland dessa, så jag läste några recensioner innan jag beställde. Från vänster till höger har vi Creeper (V), Avenue (V), Tulle, och Beeper (V). Om jag minns rätt är alla dessa permanenta produkter förutom Beeper, som också tillhör höstkollektionen. På mina swatches har de torkat till 99% och ni ser ju hur supermatta de blir, till skillnad från deras vanliga matta formula. Kostar 6 USD styck, ca 50kr.

colourpophaul-13 colourpophaul-15 colourpophaul-6

Sist ut har vi en av deras ögonskuggor, Super Shock Shadow, i nyansen Hammered (V). En väldigt krämig skugga som ändå beter sig som puder? Hursomhelst, jag älskar den här färgen! (Så mycket att jag inte hade tid att ta en bild innan jag tafsade på den!) Det är en olivgrön med skimmer i olika färger, sån perfekt höstfärg! Detta är en permanent produkt. Kostar 5 USD, ca 42kr.

Jag ber om ursäkt för det dåliga ljuset, jag gjorde mitt bästa för att få fram de rätta färgerna men det är svårt på höstkvällar. Som sagt planerar jag att göra en recension på dessa. Stay tuned~

Kommentera

