Månadens favoriter – Oktober & november

favveees-1

De sista månaderna på året är alltid lite mer stressiga än andra. Har haft väldigt mycket att göra i skolan samt på dansskolan, men här kommer till slut mina favoriter under oktober och november!

favveees-2

Isadora Twist-Up Matt Lips i Dark Velvet (V) tillsammans med Perfect Lip Liner i Zinfandel (V) är ca världens bästa kombo om man gillar mörka läppar. Spot on dupe för MAC Media, men med mycket bättre formula!

favveees-4

Min andra favoritläppfärg har varit Ofra Long Lasting Liquid Lipstick (V) i Miami Fever, vilket är ett samarbete med bästa Kathleen Lights!! Köpte den delvis för att jag är helt kär i Kathleen, och så delvis för att färgen är väldigt annorlunda och unik. Faller inte alla i smaken men jag tycker den smickrar min hudton! Till skillnad från flera andra matta flytande läppstift så blir den inte lika torr, så den är mycket bekvämare att bära.

favveees-3

Sista gången jag tjatar om denna, lovar (kanske). Lumene Longwear Blur Foundation (V) i Light Ivory. För att sammanfatta denna superba foundation med tre ord: täckande, sammetslen, blekfisvänlig.

favveees-5

Sist har vi en good old kultfavorit. Isadora Velvet Touch Compact Powder (V) i Sheer Transparent. Denna och Glossy Eyeliner måste ju vara bland Isadoras bästsäljare! Som namnet säger är det ett transparent puder som ger en sammetsfinish. Använder den även för att sätta concealer under ögonen, vilket fungerar otroligt bra faktiskt.

Jag ska bättra mig på att blogga, men som sagt har det varit mycket på skolan och dansskolan. Om en vecka har jag lov från allt, wooh!

Kommentera

